Pohjois-Karjalan matkailun alueorganisaatio VisitKarelia on avannut talvikaudelle markkinointikumppanuushaun, jonka kautta paikalliset matkailuyritykset, yritysryhmät, matkailuyhdistykset ja -alueet voivat hakea tukea talvisesongin markkinointitoimenpiteisiin. Tuki kattaa kampanjakustannuksista puolet ja on haettavissa 31.10. saakka.
– Viimeksi vastaava kumppanuushaku järjestettiin keväällä ja saimme siihen ennätysmäärän hakemuksia. Kumppanuuksien kautta on toteutettu onnistuneita markkinointikampanjoita pääasiassa digikanavissa, kertoo VisitKarelian markkinointikoordinaattori Anne Kokkonen.
Toteutettavat markkinointikumppanuudet valitaan pisteytyksen kautta. Pisteytyksessä painotetaan erityisesti yritysten ja alueiden välistä yhteistyötä, digitaalisuutta ja uusia markkinointi- ideoita, Kokkonen jatkaa.
Kampanjat tulee toteuttaa helmikuun 2023 loppuun mennessä.
Kumppanuuden hakija ja VisitKarelia jakavat markkinointitoimenpiteiden kustannukset puoliksi. Yhteistyömuodon tavoitteena on kannustaa yhä useammat pienetkin toimijat markkinoimaan palveluitaan ja osallistumaan maakunnan matkailun kasvutavoitteiden saavuttamiseen.
– Kampanjat tulee toteuttaa helmikuun 2023 loppuun mennessä ja niiden tulee kohdistua oman maakunnan ulkopuolelle kotimaan kohderyhmiin. Vastuu markkinointikampanjan käytännön toteutuksesta on kumppanuuden hakijalla, mutta VisitKarelia antaa myös vinkkejä ja tukea kampanjan toteutukseen, Kokkonen kertoo.
Markkinointikumppanuutta voi hakea 31.10.2022 saakka verkkolomakkeella VisitKarelian ammattilaissivustolla.